Un loc la nefumatori, vă rog!

04.02.2016 14:44

Prin natura muncii mele, deseori, în diferite orașe, ajung să iau masa de prânz în câte un restaurant, bodegă, etc. După cum știți, cam în 80% dintre localuri este permis fumatul, iar restul au doar câteva mese de nefumatori total neizolate de cele pentru cei loviți de acest viciu. Așa că dacă vreau să manânc trebuie să fiu fumător pasiv, nu am încotro. La Tîrgoviște știu doar un singur local, unde mănânc de când vin aici. Mâncarea foarte bună, însă patronul, total ancorat în ce se cere în piață, a amenajat vreo 8 mese de nefumatori, din care 2 sunt mereu rezervate pentru niște copii care iau prânzul acolo, și vreo 30 de mese pentru fumători. La ora prânzului rareori găsesc locuri la nefumători așa că mă duc să mă împrietenesc cu tutunul. Caut o masă mai izolată, departe de alte mese ocupate care fumegă dar invariabil în scurt timp se umple și pe lângă mine. Prin urmare am început să studiez comportamentul fumătorului. Ce face un fumător când ajunge la masă și imediat după ce se așează? Ați ghicit! Își aprinde o țigară. Dacă ospătarul mai întârzie cu luarea comenzii, își mai aprinde una. Ce fac 4 fumători imediat după ce se așează la masă? Exact! Își aprind țigările în același timp. După câteva minute unul dintre ei își mai aprinde una, iar ceilați, parcă hipnotizați își aprind și ei la rândul lor. Și tot așa. Înțeleg perfect că este o dependență și că organismul cere acea țigară. Asist deja de multă vreme la încercările neputincioase a vărului meu de a se lăsa, însă cred că la restaurant oamenii deja nu mai fumează din necesitate ci din inerție. Când stai comod pe scaun la căldurică iți vine natural să bagi una după alta. Dacă omul respectiv ar fi în orice alt loc sau ar face altceva, în acel răstimp sunt sigur că ar fuma de trei sau patru ori mai puțin. Acum cu noua lege ce va interzice fumatul în aceste locuri, vor trebui să iasă afară să fumeze și cred că nu va mai fi atât de natural să iasă din trei în trei minute afară. Cred că vor fuma doar din necesitate. În concluzie, cred că acestă lege e de mare ajutor și pentru fumători, pentru că vor fuma mai puțin iar, în timp, asta se va simții și în plămânii dar și în buzunarele lor. Părerea mea.

P.S. La vărul meu funcționeză. Acasă fumează doar pe balcon sau în fața blocului și parcă îi e lene să iasă foarte des.