Despre reclame audio interpretate jalnic.

16.03.2016 18:33

De ceva vreme mă amuzo-agasează o reclama la radio despre un supliment alimentar despre care se spune că ar oblojii ariculațiile betege. Aparent, reclama imită o situația comună, mai precis o discuție soț-soție, insă cei ce interpretează rolurile sunt cu talentul actoricesc sub nivelul mării. La fel de bine ar fi putut pune să joace doi copii de la gradinița Prichindel sau două caramizi uitate în ploaie. Mai pe scurt: despre ce este vorba în reclamă? Se aude o ușă trântită și o voce de soție bănuitoare: "Te-ai întors așa repede? Ai luat produsul X (produsul minune)" Apoi soțul cu o voce spășită: "Nu mai aveau produsul X, mi-au dat altceva". Aici producătorii au dat-o bine. Vă dați seama ce tare e produsul X, încât s-a dat ca pâinea caldă? Îmi și închipui ce bătălie epică s-a dat la farmacie, încât s-a lăsat cu victime și numai cei vrednici și cu coate mai ascuțite au izbutit să ia produsul X, iar ceilalți, printre care și nevolnicul nostru protagonist, au rămas bătând din buze. Asta explică și atitudinea lui cu care îi răspunde soției, de parcă mergea la eșafod. Da' nu înțeleg de ce nu a mers la altă farmacie, sau nu se temea totuși de reacția nevestei? Greșită mișcare!

Apoi se aude o farfurie spartă și te aștepți să izbucnească Vezuviu. Vă dați seama ce nervoasă trebuie să fie o femeie să recurgă la gestul de a-și sparge singură obiecte de veselă (unele chiar de la mama)? Dar nu. În schimb se aude doar o voce puțin răstită cu un ton chiar tânguitor: "De ce? Numai produsul X conține acea substanță activă care m-a ajutat să bla bla bla...". Și bineînțeles că urmează reacția pe care orice soț "cocoș" o are într-o discuție aprinsă, și în care vrea să aibă el ultimul cuvânt:"Da dragă, ai dreptate" și pleacă să facă ce ar fi trebuit să facă de la început adică să încerce la altă farmacie cu riscul de a mai participa la o încleștare. Apoi bagă naratorul niște vorbe din care să reiasă clar că produsul X este de neînlocuit și că oamenii ar trebui să fie mai atenți să nu ia țeapă.

Hai serios mai producătorilor! Așa ați vrut să iasă? Voi ați ascultat reclama și ați dat bani pe ea? Sau bugetul alocat era de doi lei și-o franzelă și ați luat doi oameni de pe stradă, le-ați pus niște foi în mînă și le-ați zis "Citiți și voi asta că oricum nu se prinde nimeni"?

 

P.S. A apărut și varianta TV care însă e mult mai bine interpretată.